marți, 7 iulie 2009

...aritmetica simpla

Lucrez in publicitatea online de aproape 2 ani de zile. Inceputul nu a fost usor. Stiam ceea ce presupune vanzarea unui produs scump, dar cu existenta "fizica", dar nu realizam cum o sa vand eu un produs"virtual".Un timp nu aveam incredere ca o sa performez in acest domeniu. Incet, incet am invatat ca totul se rezuma la construirea unor cerinte clare si stabilirea acelui "minim garantat"pe care ar trebui sa-l gasim la orice produs sau serviciu dintr-o economie sanatoasa.
Cu toti stim ca s-au scris sute, mii de carti despre strategiile vanzarilor online. Nu vreau sa repet ce alte persoane mult mai competente decat mine au pus pe hartie, tiparind adevarate tratate in domeniu.
Doresc doar sa vorbesc despre ce a functionat cu adevarat in cazul meu:
- cunoasterea cat mai bine a pietii produsului;
- calitatea produsului vandut;
- disponibilitatea de a asculta potentialul client;
- identificarea nevoilor lui;
- construirea unei relatii profesioniste ce se bazeaza in special pe incredere;
- atitudine deschisa catre nevoile si posibilitatile partenerului de afaceri;
Se spune ca cel mai greu lucru este acela de a construi o relatie. Adevarat, dar tot la fel de greu este sa ai grija sa pastrezi o relatie.
Nu de putine ori calitatea serviciului sau a unui produs este asociata cu imaginea celui care-l vinde si de mai putine ori cu pretul in sine.
Dintre toate directiile de vanzari eu am ales win-win, chiar daca acest termen imi aduce aminte ca el a luat nastere odata cu sfarsitul razboiului din Vietnam.
Se intampla ca nu de fiecare ori sa castigam in egala masura si acelasi timp, dar esential este ca eu sa castig azi si tu maine.
Nici aritmetica nu are doar adunare si inmultire.
:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu