vineri, 8 ianuarie 2010

Buget 2010

De cand am inceput sa lucrez in economia de piata a Romaniei am asteptat in fiecare an sa se incheie decembrie si sa-mi fac socotelile pentru anul urmator.
Ani de zile stateam cu ochii in Monitorul Oficial sa aflu care sunt taxele si impozitele noului an, ce ordonante mai apar, cum o sa- mi pot face un plan de afaceri....
Au fost ani intregi in care legile se schimbau de la o zi la alta. Imi aduc aminte ca citisem undeva ca monitoarele oficiale tiparite in perioada anilor 2002-2003 ar putea sa ajunga inaltimea unui bloc cu sase etaje.
Programele de guvern se fac la televizor, guvernanti nostrii apar zi de zi pe sticla cu tot felul de declaratii contradictorii. Astazi nu mai avem bugete care sa imparta ceva cu adevarat realizabil. Astazi vad o cearta continua pe impartirea unor bani ipotetic(aproape virtuali) ce se vor colecta din impozitul pe profit.
Am un sentiment de profunda neincredere si in banii aia multi pe care ii extimati ca o sa-i luati din profitul bancilor.
Nu cred ca nici cel mai mare economist din lume ne poate spune care vor fi adevaratele venituri pe care se bat unii sa le imparta.
Asa ca, domnilor guvernati puteti sa puneti oricat de multe taxe, oricat de multe majorari, cred ca eu, cetatean corect, nu o sa pot sa le platesc multa vreme.
E trist pentru mine si altii ca mine. Nu mai am multumirea data de plata la timp a taxelor. Nu, nu e o gluma. Mi-ati luat si aceasta picatura de fericire.
Abia acum realizez cat de departe este "luminita de la capatul tunelului".
Cu toate acestea imi doresc sa se voteze acest buget, vorba aia e mai bine sa stiu cat stau de prost decat sa ma amagesc ca e bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu