miercuri, 13 octombrie 2010

"Batranetea = timpul de a aplica intelepciunea"

Incep acest post cu un citat din Jean Jacques Rousseau "tineretea e timpul de a invata intelepciunea, batranetea e timpul de a o aplica".

Oare ne mai gandim la sensul acestor cuvinte? Oare intelepciunea mai este apanajul oamenilor in varsta?

Dupa imaginile pe care le-am vazut la tv cu doi oameni de cultura intr-o ipostaza ce nu are nimic in comun cu intelepciunea, nici macar cu un minim de decenta si respect, incep sa am mari semne de intrebare.
Intrebari legate de respectul pe care il datoram familiei, prietenilor, comunitatii, dar mai ales respectul pentru propria persoana.
Nu stiu ce m-a tulburat mai tare in ultimile zile, aceste imagini sau faptul ca un parlamentar ne spunea ca pensia medie este de 6.000 de lei?
De la parlamentari nicio surpriza, nimic nou sub soare.
Pozele cu cei 2 actori imi aduc o stare de inconfort psihic greu de descris. Cum ar zice Maestru Serban Foarta "alte personaje nefrecventabile".

Sunt trista. Nu stiu ce povesti "din trecut" o sa le spun nepotilor mei. Nu o sa mai incerc niciodata fiorul pe care il simteam cand tatal meu vorbea de Birlic, Faramita Lambru, familia Oroveanu, Regina Maria, Parcul Carol, Brancusi, Auguste Rodin sau Goya.
Imi aduc aminte ca la fiecare intrebare aveam un cel putin un raspuns.

Nu o sa am prea multe de povestit despre oamenii vremii mele.
Sper ca Dumnezeu sa-mi dea harul sa vorbesc frumos despre cum as fi dorit sa ramana ei in sufletul si in inima mea.
Macar "mintea cea de pe urma" sa ajunga la noi.

Un comentariu: