vineri, 26 martie 2010

Retele sociale, brand si vanzare

In ultimul an retelele sociale au devenit o adevarata fobie in toata lumea.
Unii le percep ca pe o a doua identitate, daca nu ai cont pe fb nu existi:).
Mai nou companiile aleg sa-si faca conturi pe retelele sociale.
Cred ca acest lucru este benefic atat timp cat doresti sa sa comunici brandul tau, sa creezi o comunitate.
Sustin afirmatia ca retelele sociale nu genereaza vanzari.
Retelele sociale creaza legaturi intre consumator si brand.
Daca brandul nu le ofera ceva valoros, consumatorul va da "hide" la prietenul nou venit in lista.
Mi s-a intamplat si mie.
Oferta generoasa, campanii zilnice, discounturi substantiale.
Toate bune si frumoase.
Imi fac un cont, intra o campanie si...nu ma pot logina. Incerc dupa cateva ore, surpriza si mai mare , toate produsele erau"sold out".
Am incercat la vreo trei campanii, dupa care am zis, atat, imi sterg contul .
Dupa acesta experienta am analizat de ce mi-am facut cont si de ce am renuntat.

- erau branduri cunoscute;
- aveau campanii zilnice;
- aveau discounturi consistente(ceea ce nu e valabil pentru toate produsele sau serviciile)
- numarul de produse era foarte mic;
-site-ul se bloca la fiecare campanie ;
- dupa cateva ore toate produsele aveau eticheta "sold out".

Experienta aceasta ma va tine departe de brandurile care doresc sa-si faca baze de date sau sa vanda ce nu au.

Salut construirea unei comunitati si comunicarea brand consumator.
Vanzarile ar trebui sa mai astepte.
Cel putin asa va fi in cazul meu.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu