joi, 24 martie 2011

The cause now....la Romani

Cred ca noua, romanilor ne place sa traim "vazul celorlalti". Nu vreau sa supar pe cineva, asta este parerea mea. Poate o sa mi se spuna ca sunt foarte subiectiva. Sigur ca da, in orice zic este o mare incarcatura personala. Analizez ce se intampla prin prisma educatiei si experientei mele.
Nu pot trage concluzii din experienta altora.
De ce cred ca asa ne place noua sa traim? Cred ca suferim congenital de dorinta de a fii in fata:
- ne facem case nu pentru nevoia de locuit si confort a familiei noastre, ci pentru cei care trec pe strada;
- ne cumparam masini mari, cu mii de cmc, incape in ele si garsoniera stapanului;
- ne facem gardini frumoasa, reguli tari de fengshui, dar aruncam sacii cu iarba in dreptul portii vecinului, la noi sa fie frumos;
- ne place sa fim solidari, cu elefantii din India, cu plantatiile de cacao, balenele, energia verde, mai ca avem in lista de prieteni si perne si saltele;
-sustinem campanii de salvare a spitalelor, a cinematografelor din cine stie ce satuc, a apei de ploaie;
-suntem salavatorii copiilor, ai medicilor, ai celor abuzati
-sustinem cauza multor popoarea aflate la mii de km distanta, dar nu facem mai nimc pentru cei aproape de noi si suferinta.
-protestam pe net, suntem nemultumiti si avem convingerea ca detinem adevarul.
Toate acestea m-au facut sa cred ca "the cause" este motto-ul vietii noastre. Suntem mereu oriunde si oricand.
Dragi prieteni, nu voi subscrie la nicio cauza. Stiu doar ca am cauzele mele pe care trebuie sa le respect.
Trebuie sa fiu un bun crestin si ca daca cineva este in suferinta sa-l pot ajuta.
Traiesc in comunitate si am obligatia sa respect ce e in jurul meu, oameni si natura. Si toate acestea in liniste si fara a spune ca am facut ceva maret. Sunt doar un om care cunoaste explicatia cuvintelor:demnitate, modestie, educatie, bun simt si moralitate.

In rest, nu subscriu la demisii, poluare, incalzirea globala.... nu-mi doresc sa salvez planeta ci doar sa-mi umplu gradina de flori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu