vineri, 12 iunie 2009

V,L,W, U.....

De cand am realizat ca suntem intradevar in criza am auzit foarte multe teorii legate de perioada in care va atinge maximul de "minim' ca sa-l parafrazez pe Calistrat Hogas care afirma despre G. Calinescu ca este "un minor mare al literaturii romane".
Dupa aproape un an de cand am auzit de criza, inca nu am cazut de-acord daca este financiara sau economica sau totul la un loc.
Am citit despre manifestarile ei in V,W sau L. Am vazut tot felul de teorii precum ca maximul se va atinge in ianuarie 2009, apoi in trimestrul II, apoi in trim III....Cred ca nimeni nu poate da cu exactitate cand va reveni economia globala, cel putin nimeni nu este posesor de" data certa".
Deunazi am vazut un articol preluat pe Yahoo finance care facea o analiza a celor mai mari falimente bancare din SUA, pe fiecare stat in parte.
Ce mi-a atras atentia la acest articol a fost expresia care caracteriza piata bancara din Georgia, ca un "Adevarat Cernobil financiar".
M-am gandit putin si mi-am zis, poate este o expresie fortata, dar totusi, trebuie sa ne dea de gandit.
Sa ne gandim la ce litera ne dorim sa fie incadrata criza, la "V", e bine, scade, scade dar apoi creste.
La "WW", aici trebuie sa gasim solutii pe termen mai lung fiindca caderea de sus ne da ameteli.
Litera "L" imi place cel mai putin. Ne obliga sa ne facem planuri pe "scadere' si noi am invatat in utimii ani sa ne facem planuri"pe cresteri". Cred ca trebuie sa intoarcem pe toate fetele teoria cresterii "zero' si sa invatam sa operam cu ea.
Si poate ar trebui sa citesc mai mult despre litera aceea din calendarul chinez care spune ca numeste cu acelasi semn" criza si oportunitatea".

Un comentariu:

  1. Criza se va termina cand ne vom opri din "văitat" şi vom pune mâna să facem ceva. Dar aici ma refer intai la marile banci, marii dezvoltatori si mai putin la oameni de rand neinsemnati, pe nume X, Y si Z :)

    RăspundețiȘtergere